حقوقی

بیمه از کار افتادگی

بیمه از کار افتادگی

بیمه از کار افتادگی

سازمان تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌هایی است که افرادی را که در حین کار دچار آسیب شده‌اند تحت پوشش خود قرار می‌دهد. لازم است گفته شود در صورتی که فردی که دارای بیمه تأمین اجتماعی است در حین کار دچار آسیب و شکستگی یا نقص عضو شود، می‌تواند از بیمه تأمین اجتماعی به صورت ماهیانه مستمری دریافت کند.

این نوع از بیمه یکی از بیمه‌های بسیار خوبی است که به افراد در تأمین مخارج زندگی در طول دوران آسیب کمک می‌کند. در این مطلب سعی داریم تا به بیمه از کارافتادگی و انواع آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا از چگونگی این نوع از بیمه مطلع شوید.

بیمه از کار افتادگی چیست؟

بیمه از کار افتادگی نوعی از بیمه است که در آن در صورتی که افراد بیمه شده در اثر بروز حادثه در حین کار و غیره توانایی انجام کار خود را از دست بدهند، از طرف تأمین اجتماعی حمایت می‌شوند. همچنین در صورتی که توانایی افراد برای انجام کار کاهش پیدا کند، مورد حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند. این نوع از بیمه شامل انواع مختلفی است و میزان دریافت مستمری در آن‌ها با توجه به میزان از کار افتادگی متفاوت است.

انواع بیمه از کار افتادگی

انواع بیمه از کار افتادگی

همان‌طور که گفته شد بیمه از کار افتادگی، مستمری ای است که به فردی که از کار افتاده است داده می‌شود. این نوع از بیمه شامل انواع مختلفی است که از انواع از کار افتادگی می‌توان به دو نمونه کلی و جزئی اشاره کرد.

از کار افتادگی کلی

لازم است گفته شود که ماده ۷۰ قانون تأمین اجتماعی به این نوع از بیمه از کار افتادگی پرداخته است. بر اساس این قانون لازم است در صورتی که شخص دارای بیمه ۶۶ درصد از میزان توانایی و قدرت خود را برای انجام کار از دست بدهد، این نوع از بیمه به او تعلق بگیرد. لازم است توجه داشته باشید که از کار افتادگی کلی بالاترین نوع از کار افتادگی است؛ بنابراین در میان از کار افتادگی افراد و همچنین بازنشستگی آن‌ها تفاوت چندانی وجود ندارد.

از کار افتادگی جزئی

نوع دیگری از کار افتادگی وجود دارد که با عنوان از کار افتادگی جزئی شناخته می‌شود. این نوع از کار افتادگی شامل درصد کمتری است. بر اساس ماده ۷۰ در صورتی که قدرت و توانایی فرد بیمه شده به دلیل بروز حادثه ناشی از کار به اندازه ۳۳ تا ۶۶ درصد کمتر شود، این بیمه شامل او خواهد شد.

تفاوت از کار افتادگی با بازنشستگی

لازم است توجه داشته باشید که بازنشستگی با از کار افتادگی متفاوت است.

بازنشستگی

در صورتی که افراد در حدود ۲۰ تا ۳۰ کار می‌کنند یا به سن ۶۰ سالگی می‌رسند، لازم است که مستمری مربوط به سال‌هایی که کار کرده‌اند را به صورت ماهیانه دریافت کنند. از تفاوت‌های آن‌ها می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

1.میزان حقوق دریافتی: یکی از تفاوت‌های مهم این دو تفاوت در میزان حقوق دریافتی است. در بیمه از کار افتادگی، میزان حقوق بر اساس میزان از کار افتادگی افراد محاسبه می‌شود اما در بازنشستگی میزان حقوق متفاوت است.

2.سابقه کاری: از تفاوت‌های دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تفاوت در سال‌های سابقه کاری است. در بازنشستگی لازم است تا ۲۰ تا ۳۰ سال کار کرده باشید اما در از کار افتادگی نیازی به سابقه کاری وجود ندارد.

عوامل ایجاد از کار افتادگی

لازم است گفته شود که عوامل مختلفی می‌تواند باعث به وجود آمدن از کار افتادگی در افراد شوند. از این عوامل می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

  • حادثه: گاهی بروز یک حادثه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام انجام کار به خصوص کارهای مربوط به ساختمان می‌تواند باعث ایجاد از کار افتادگی شود.
  • بیماری: وجود بیماری‌هایی مانند بیماری‌های حرفه‌ای و همچنین غیر حرفه‌ای می‌توانند نقش زیادی در استفاده از بیمه از کار افتادگی داشته باشند.

چه بیماری یا حوادثی شامل مستمری از کار افتادگی می‌شود؟

لازم است گفته شود در صورتی که هر نوع بیماری یا حوادثی برای فرد بیمه شده پیش آید و باعث شود تا توان انجام کار توسط او کاهش یابد، بیمه از کار افتادگی شامل او می‌شود. اما لازم است که این کار با تشخیص کمیسیون پزشکی انجام شود. لازم است توجه داشته باشید که انواع بیماری‌هایی که در لیست بیماری‌هایی که شامل مستمری از کار افتادگی هستند، شامل دو دسته هستند.

بیماری‌های عادی: دسته‌ای از بیماری‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند شامل بیماری‌هایی هستند که به دلیل بروز حوادثی که در حین کار رخ داده است به وجود آمده‌اند. گاهی ممکن است این گونه از حوادث باعث قطع شدن عضوی از بدن یا جراحت و شکستگی عضو بدن شوند؛ بنابراین وجود بیمه از کارافتادگی کمک بسیار زیادی به این گونه از افراد می‌کند.

بیماری‌های حرفه‌ای: دسته‌ای دیگر از بیماری‌ها مربوط به وضعیت شخصی افراد بیمه شده می‌شود و این بیماری‌ها به دلیل بروز حادثه در حین کار به وجود نیامده است. لیستی از این نوع بیماری‌ها شامل بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌هایی که مربوط به اعصاب و روان افراد هستند. همچنین بیماری‌های دیگری که مربوط به قلب و عروق هستند در این دسته از بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

محاسبه بیمه از کار افتادگی

مستمری از کار افتادگی در تأمین اجتماعی چگونه محاسبه می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد از کار افتادگی از نوع کلی در صورتی است که افراد بیمه شده در صورت بروز حادثه نتوانند یک سوم از درآمد قبلی خود را به دست بیاورند؛ بنابراین با کاهش توانایی افراد برای انجام کار، بیمه از کار افتادگی شامل آن‌ها خواهد شد.

برای پرداختن به این موضوع که مستمری از کار افتادگی در تأمین اجتماعی چگونه محاسبه می‌شود؟ لازم است که گفته شود محاسبه میزان مستمری با توجه به میزان از کار افتادگی فرد بیمه شده متفاوت است.

  • از کار افتادگی کلی: در صورتی که فرد به تشخیص کمیسیون پزشکی دارای ۶۶ درصد از کار افتادگی باشد، در این صورت یک 30ام حقوق آن در سنوات آن ضرب می‌شود.
  • از کار افتادگی جزئی: همچنین در صورتی که فرد به تشخیص کمیسیون پزشکی دارای ۳۳ تا ۶۶ درصد از کار افتادگی باشد، درصد از کار افتادگی او در مبلغ مستمری از کار افتادگی او ضرب می‌شود.
  • غرامت نقص عضو: در صورتی که فرد به تشخیص کمیسیون پزشکی دارای ۱۰ تا ۳۳ درصد از کار افتادگی باشد، ۳۶ در یک سوم حقوق و درصد از کار افتادگی ضرب می‌شود.

لازم است گفته شود که در صورتی که فردی در حین کار برای نجات سایر همکاران دچار آسیب و نقص عضو شود، شامل این نوع از بیمه خواهد شد.

جمع بندی

همان‌طور که گفته شد بیمه از کار افتادگی یکی از بیمه‌های بسیار خوب و کاربردی است که سازمان تأمین اجتماعی آن را به افراد بیمه شده ارائه می‌دهد. با استفاده از این نوع بیمه در صورتی که حادثه‌ای در حین انجام کار برای فرد بیمه شده پیش بیاید و میزان توانایی او را برای انجام کار کاهش دهد، این بیمه شامل او خواهد شد. برای تشخیص میزان از کار افتادگی لازم است که افراد به پزشک مراجعه کنند تا با تشخیص کمیسیون پزشکی میزان آسیب به فرد تشخیص داده شود و پس از انجام این مرحله میزان مستمری و غرامت مشخص شود و به فرد تعلق بگیرد.

4.5 از 5 - (6 رای)

61 دیدگاه در “بیمه از کار افتادگی

  1. محمود خوشکام گفت:

    سلام از کار افتاده کلی
    بالا ی ۶۶ درصدم امسال ۶۵۰۰ حقوقم سال ۱۴۰۳ چقدر میشه

    1. mirzaei گفت:

      سلام. تامین اجتماعی هنوز میزان افزایش حقوق مستمری بگیران رو اعلام نکرده.

  2. محمدحسن صباغپور گفت:

    درود برشما بنده ۲۵ سال سابقه بیمه خویش فرما هستم بعلت سرطان کلون روده بزرگ من برداشته شده ایا شامل از کار افتادگی و نقص عضو میشوم سپاسگزارم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مدارک بیماری باید در سامانه تامین اجتماعی بارگزاری بشه، توسط کمیسیون پزشکی بررسی بشه

  3. علی ح گفت:

    بنده ازناحیه قلب آسیب دیدم وباری قلب درسینه من نصب کردن ودر حال حاظر قدرت کار کردن ندارم وارسال سابقه بیمه دارم آیا کارافتادگی کامل به من تعلق می‌گیرد ممنون

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام باید مدارک توسط کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی بررسی بشه، کمیسیون پزشکی تصمیم میگیره که شامل از کارافتادگی می‌شید یا نه

  4. ملیحه گفت:

    سلام
    پدرم مستمری بگیر تامین اجتماعی بودن که 10 ساله فوت کردن فرزند دختر هستم شاغل نیستم و ازدواج هم نکردم دچار ارتروز زانو هستم آیا از کار افتادگی شامل من میشه؟

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام از کارافتادگی به شما تعلق نمیگیره ولی می تونید درخواست کنید برای دریافت حقوق مستمری پدرتون

      1. امین حیدری گفت:

        سلام بنده 40 ساله و تقریبا 10 سال سابقه بیمه دارم که سال 90 از داربست افتادم پام شکست از مچ و الان حدود 10 ساله که مچ پام کار نمیکنه هر دکتری رفتم فیزیوترابی حتی خدمت سربازی 6 ماهه بودم پیگیر شدم معاف داعم شدم فلج عضلاتی هستش
        الان کارکردن برام خیلی سخت شده تعادل ندارم نمیتونم رو پا وایسم کار انجام بدم ایا شامل از کارفتادگی میشم

        1. fazaeli گفت:

          سلام باید دکتر معالج گواهی از کارافتادگی به شما بده ،اون گواهی و مدارک پزشکی رو در سایت تامین اجتماعی بارگزاری کنید کمیسیون پزشکی تشکیل میشه اگر تشخیص بدهند بالای 66% از کارافتادگی دارید مستمری از کارافتادگی بهتون تعلق میگیره

        2. مجید گفت:

          سلام بنده ازکارافتادگی 66 درصد گرفتم یعنی ازکارافتادگی کلی حقوق من درماه چقدر میشه

          1. fazaeli گفت:

            سلام طبق قانون اگر ناشی از کار باشد یک سی ام متوسط حقوق ماهیانه ضربدر سی، اگر غیر ناشی از کار یک سی ام حقوق روزانه ضربدر سنوات پرداخت بیمه

    2. الیاس گفت:

      بله حقوق بازنشستگی ب شما تعلق میگیره تا روزی ک ازدواج کنید تحت تکلف بیمه میباشید

  5. احمد گفت:

    سلام بنده بهمن ماه 1402عمل دیسک کمر L4 .L5 , پلاتین گذاری شد و بعدازعمل درد شدید در پای چپم داشتم که نتونستم راه برم دکتر گفت دوباره باید عمل بشی اول اردیبهشت عمل کردم الان هنوز تو پاک درد دارم فقط ۲ سال بیمه دارم از کار افتاده میشم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام مدارک باید در سایت تامین اجتماعی بارگزاری شود کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تشخیص از کارافتادگی میده

  6. رسول ادهمی گفت:

    سلام سه بار عمل دیسک کمر داشتم
    میدونم باید برم کمسیون اونا تصمیم بگیرن فقط میخوام بدونم چند درصد بهم شامل میشه ممنون

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام درصد از کارافتادگی رو خودتون کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تشخیص میده

      1. سهراب پره مرد گفت:

        سلام. من 23سال سابقه بیمه دارم.. به خاطر قطع شدن یکی ازانگشتهای پا که خارج ازکارم بوده بعداز3سال هنوز درد شدیدی دارم. روده ومعده ام کرم داره وباعث دلدرد درطول شب و روز واعصاب دستهام دکترگفته بایدعمل بشه چون پارگی تاندون داره وبدتراز اون روماتیسم دارم که فقط کافیه دست یا پا به صندلی سرد یاشیشه روی میز یاجسم آهنی بخوره. طوری درد. وبی حس میشن که اززندگی سیرم کرده.. میخوام برم بیمه ازکارافتادگی اعلام کنم. آیا قبول میکنن بااین شرایط چسمانی یانه. ممنون میشم

        1. fazaeli گفت:

          سلام ابتدا باید پزشک متخصص گواهی کنند شما دچار از کارافتادگی هستید ، سپس در سامانه تامین اجتماعی تمام مدارک پزشکی بارگزاری شود کمیسیون پزشکی تشکیل شده و اگر تشخیص دهند شامل ازکارافتادگی می شوید

  7. رضا ح گفت:

    سلام خسته نباشید من رضا ح هستم من دوتا استند تو قلبم هستش گاهی فشار خونم بالا میره قرص استفاده میکنم و اینکه مادر زادی دست و بازویه فوقانی چپم ضعیف در حد 80درصد هسش و دیسک کمر دارم با اسناد پزشکی با چهارده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی آیا کار افتادگی کلی برای من مقدور هست یا نه اگر هس چنده ؟

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام ابتدا باید پزشک معالج تشخیص از کارافتادگی بدهند سپس تشخیص پزشک و سایر مدارک در سامانه تامین اجتماعی بار

  8. داود گفت:

    سالم 20سال سابقه دارم توانایی مارالان ندارم مهرکمرم ترک خورده دکترهم نامه داده تایدش کرده ایامیتونم کارافتادگی بگیرم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام مدارک خودتون رو تو سایت تامین اجتماعی بارگزاری کنید تا کمیسیون پزشکی تشکیل بشه

  9. مهدی شکاری گفت:

    سلام
    من 12سالم بود برسرحادثه کاری دستم قطع شد بابام رضایت دادش
    بعد ازاون به مرور زمان افسردگی گرفتیم
    30سالگی خودمو بیمه مشاغل ازاد 18%کردم
    31مجبورشدم به دکترروانپزشک مراجعه کنم
    الان بعد یک ونیم درمان من راازکارافتاده صبع العلاج اعلام کرده بیماریم افسردگی اساسی شدید واختلال شخصیت ازنوع bووسواس فکری دارم بنظرتون بهم ازکارافتادگی کلی میدن درضمن سابقه بستری بیمارستان ندارم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید تشخیص پزشک مبنی بر از کارافتادگی و سایر مدارک پزشکی رو در سامانه تامین اجتماعی بارگزاری کنید ، متاسفانه کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی در این خصوص جدیدا سخت گیری می کنید و نمیشه نظر قطعی داد

  10. مهدی شکاری گفت:

    سلام
    من 12سالم بود برسرحادثه کاری دستم قطع شد بابام رضایت دادش
    بعد ازاون به مرور زمان افسردگی گرفتیم
    30سالگی خودمو بیمه مشاغل ازاد 18%کردم
    31مجبورشدم به دکترروانپزشک مراجعه کنم
    الان بعد یک ونیم درمان من راازکارافتاده صبع العلاج اعلام کرده بیماریم افسردگی اساسی شدید واختلال شخصیت ازنوع bووسواس فکری دارم بنظرتون بهم ازکارافتادگی کلی میدن درضمن سابقه بستری بیمارستان ندارم
    می خوام بدلیل بیماری ایم ازکارافتادگی بیگیرم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید تشخیص پزشک مبنی بر از کارافتادگی و سایر مدارک پزشکی رو در سامانه تامین اجتماعی بارگزاری کنید ، متاسفانه کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی در این خصوص جدیدا سخت گیری می کنید و نمیشه نظر قطعی داد

    2. سلام خواهشن خواهشن به سوال من جواب از کارشناسان بدهند ۱من سال ۷۶نقص عضو ناشي از کارافتاده شدم ۳۵درصد از ✋️ دست چب ۲حالا ۵ماه است سکته کردم پزشک خودم تایید ۱۰۰درصد کارافتاده زده ۳اگر کمسیون پزشکی سکته قلبی منو تایید کنند چطوری این دوتا نقض عضو من محاسبه می‌شود ۴چون دستم ناشي از کار هست ۳۵درصد ۲۵سال پیش ولی سکته من اگر کمسیون تایید کند این دوتا کارافتادگی چطوری باهم حساب می‌شود خسته نباشید

      1. fazaeli گفت:

        سلام برای تایید از کارافتادگی و محاسبه آن باید کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تصمیم گیری کنند

  11. طاهری گفت:

    سلام سه بار عمل دیسک کمر انجام دادم و دفعه آخر پیچ و مهره گذاشتم و یک بار هم عمل دیسک گردن آیا شامل حال از کارافتادگی کامل میشوم.چگونه باید اقدام کنم و درخواست بدم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید از طریق سامانه تامین اجتماعی قسمت از کارافتادگی مدارک پزشکی رو بارگزاری کنید تا کمیسیون پزشکی براتون تشکیل بشه

  12. نعمت.اله.باشوکی گفت:

    سلام.من.در.حین.کار.دو.تا
    از.مهرهای.ستون.فقراتمشکست.شامل.از.کار
    .افتادگی.مشوم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام برای تشخیص از کارافتادگی کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی باید تشخیص بالای ۶۶ درصد از کارافتادگی رو بدند

  13. فاطمه فراهانی گفت:

    سلام همسرم ۶ناه پیش از داربست افتاد و ۲مهره کمرش خورد شد و پروتز کردن برای از کار افتادگی اقدام کردیم جوابش اومده کمتر از ۶۶درصد حالا باید چیکار کنیم کجا باید بریم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام باید به نظر کمیسیون اعتراض بزنید اگر قبول نشد به دیوان مراجعه کنید

  14. نوروزی گفت:

    با درود
    بنده ۲۵ سال سابقه کار ، ۴۹ سال سن دارم و مجبور به تعویض مفصل لگن سمت چپ شدم ، آیا به نظر شما طبق قانون مشمول از کار افتادگی کلی میگردم ؟

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تشخیص بدند

  15. وحيد گفت:

    با سلام و احترام من دوبار سكته كردم و بار اول دو رگ رو فنر زدم و در بار دوم عمل قلب باز انجام دادم و 4 رگ رو عوض گردم . هنوز استرس و اضطراب اذيت مي كنه و درد در قفسه سينه دارم و دكتر انواع دارو ها رو به من ميده سابقه كارم 23 سال است آيا از كار افتادگي به من ميدند چه قدر محاسبه ميشه

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام باید دکتر تشخیص از کارافتادگی بدن ، بعد از تشخیص دکتر باید کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تشکیل بشه اگر تایید بشه از کارافتادگی می تونید دریافت کنید و بازنشسته بشید

  16. مبین گفت:

    سلام.بنده با 23سال سابقه از کار افتاده کلی شدم و آخرین حقوق پایه 13م بود الان حکم مستمری گرفتم مستمری قابل پرداخت رو 8/300ومتوسط دستمزد 10/900زدن.ایا این محاسبه درست هستش.لطفآ راهنمای کنید.

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام برای محاسبات باید اطلاعات دقیق تری بدهید لطفا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید

  17. علیرضا گفت:

    با سلام و خسته نباشید من بیماری تنگی کانال کار cts دو طرفه توی هر دو تا دستم دارم دست راست عمل شده دست چپ منتظر بهبود دست راست تا عمل دوم انجام بشه می‌خواستم ببینم که گواهی پزشک هم نوشتن که ۱۰۰ از گرفتگیه به خاطر شرایط شغلیم پزشک دیگرم همین همین نظرو داشتم ی‌خواستم ببینم که کامل حساب میشه یا خیر

    1. fazaeli گفت:

      سلام باید کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی در این خصوص نظر بدهند

  18. رامین گفت:

    باسلام.بنده به دلیل تعویض مفصل دوطرفه هیپ لگن.جواب رای کمیسیون پزشکی ازکارافتاده کلی شدم یعنی طبق کتابچه تعیین ازکارافتادگی.ولی بیمه گفت یک ماه طول می‌کشه بابت تعیین حقوق.میانگین حقوق دو سالم۱۱۰۰۰۰۰۰۰ریال میباشدوسابقه بنده ۲۰ سال می‌باشد.طبق قانون حقوق از کارافتادگی که گفته شده()میانگین حقوق‌ که در سابقه بیمه بنده ضرب شده میشه حدودا۲۰ میلیون به بالا.ممنون میشم راهنماییم کنید از این دلواپسی در بیام

    1. fazaeli گفت:

      سلام برای محاسبه میزان مستمری باید از خود شعبه سوال فرمایید

  19. ارش گفت:

    سلام من دوسالگی دست راستم لای پره کولر گیر کرد و تاندونهای دستم پاره شد ۳تا انگشتام مشت نمیشه
    انگشت وسطم کوچکتر از شده کلا ۱۰درصد کارایب معمولی رو داره خدمت سربازی هم سر همین قضیه معاف شدم.. الان ۳۴سالمه ۳سال سابقه بیمه دارم که البته خودم ریختم کارفرما خودم.. الان من میتونم واسه بیمه از کار افتادگی اقدام کنم؟

    1. fazaeli گفت:

      سلام اقدام برای از کارافتادگی نیازمند گواهی پزشک مبنی بر تشخیص از کارافتادگی و مدارک کامل پزشکی بیماری هست اگر چنین مدارکی دارید بله میتونید

  20. سارا گفت:

    سلام پدر من هر دو زانوی خودش رو عمل کرده و حدودا ۵۹ ساله است آیا کار افتادگی شاملشون میشه؟

    1. fazaeli گفت:

      سلام ابتدا باید پزشک معالج خودشون و سپس کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تشخیص از کارافتادگی بدهند

  21. مهدی گفت:

    سلام
    برای اطلاع از قوانین از کار افتادگی در خصوص کارمندان تابع قانون مدیریت خدمات کشوری (که مشمول سازمان خدمات درمانی هستند و نه تامین اجتماعی) لطفا راهنمایی بفرمایید
    ممنون

    1. fazaeli گفت:

      سلام بیمه شما از چه صندوقی پرداخت میشه؟ از همون صندوق باید پیگیری کنید.

  22. رضا چراغی گفت:

    سلام
    اینجانب کارافتادگی حادثه کاری سقوط از ارتفاع هستم کمیسیون پزشکی ۶۹درصد کارافتادگی ضایع نخاعی ومثانه نوروژونیک ک براثر حادثه کاری بوجود اومده با۵۴سال سن وشغل جوشکاری’ایا بیمه باید طبق اخرین حقوق پرداخت کنه یا ۳۰روز حقوق ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ابوالفضل گفت:

      سلام بنده ۲۰ ساله هستم بخاطر بیماری قوذ قرنیه از خدمت سربازی معاف شدم و چشم راستم ۳ دهم آب مروارید آورده و چشم چپم هم قوز قرنیه داره ک کلا دید ندارع درحال حاظر شاغل هستم
      آیا میتونم برای ازکارافتادگی درخاست بدم چند درصد ممکنه بهم تعلق بگیره
      بین از کار افتادگی کامل
      جزئی
      و غرامت
      کدوم بهم تعلق میگیره
      البته هر روز هم بد تر میشه و قبل از بیمه شدن این بیماری داشتم و هر روز بد تر میشه

      1. fazaeli گفت:

        سلام وقت بخیر بله می تونید درخواست بدید ولی تشخیص درصد با کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی هست.

    2. fazaeli گفت:

      سلام براساس یک سی ام آخرین حقوق ضربدر سنوات کارکرد.

  23. حسین احمدی گفت:

    با سلام ..
    من کارمند سپاه پاسداران هستم در حین مامورت داشتیم شهر رو بخاطر کرونا سمپاشی میکردم که تصادف کردم ضربه مغزی شدم و 83 درصد نقص عضو و از کارافتادگی برام کمسیون پزشکی استان برام زده اند آیا بهم حقوق از کارافتادگی مید

    1. fazaeli گفت:

      سلام وقت بخیر بیمه شما اگر نیرو های مسلح هست باید از همون صندوق اقدام کنید

  24. شهناز گفت:

    سلام
    برادر من بیمه از کار افتادگی دارد
    از سال ۷۹ که دچار سرطان شد پدرم برای او دفترچه تامین اجتماعی از کارافتادگی گرفت
    سوالم‌این هست که ایشون شامل بازنشستگی می باشد یا نه

    1. fazaeli گفت:

      سلام وقت بخیر اگر بیمه ازکارافتادگی دارند یعنی مستمری بگیر هستند و بازنشستگی برای ایشون معنایی نداره.

  25. حسینی گفت:

    سلام آیا از دست دادن کامل و تمامی دندان ها شامل درصدی از از کارافتادگی می شود ؟

    1. fazaeli گفت:

      سلام خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *