حقوقی

وکیل بیمه تامین اجتماعی

وکیل بیمه تامین اجتماعی - دادگر 724

وکیل بیمه تامین اجتماعی یک وکیل متخصص در حوزه حقوق اداری و به خصوص بیمه تامین اجتماعی است. او بر مراحل طرح دعاوی این چنینی و احقاق حق موکل  مسلط می‌باشد.

سازمان تامین اجتماعی مثل هر شرکت بیمه یا سازمانی وظایف و حقوقی نسبت به کارکنان و بیمه شدگان دارد که تخطی از آنها امکان پیگیری حقوقی و طرح دعوی در دیوان عدالت اداری را فراهم می‌کند. این سازمان تحت نظر وزارت رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند و دارای استقلال مالی و اداری است. خدمات بیمه این سازمان یک سری مقررات و قوانین خاص دارد که هر کسی از آنها سر در نمی‌آورد. اما وکیل بیمه تامین اجتماعی امکان احقاق حق پرسنل و بیمه شدگان را فراهم می‌کند.

وکیل بیمه تامین اجتماعی کیست؟

معمولا افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند،‌ یا افرادی هستند که توسط کارفرمای خود بیمه شده‌اند، یا خودشان را بیمه کرده‌اند و یا دریافت کننده مستمری تامین اجتماعی هستند. اما این افراد زمانی که در دریافت حق خود از سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل می‌شوند،‌ باید با چه کسی صحبت کنند؟ و چه مراحلی را طی کنند؟ بله درست است، وکیل بیمه تامین اجتماعی!

وکیل بیمه فردی است که وکیل پایه یک دادگستری است اما در زمینه دعاوی اداری، حرفه‌ای و مجرب است. بنابراین این وکیل در پیگیری پرونده‌های تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری بسیار مفید خواهد بود. با این حال برای کسب موفقیت در این پرونده‌ها نمی‌توان این کار را به هر فردی سپرد؛ بنابراین باید بهترین وکیل متخصص تامین اجتماعی را به این منظور پیدا کنید.

از این رو شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از گروه مشاوران نوین که تشکیل شده از بهترین وکلای تهران است و به صورت تخصصی در زمینه بیمه تامین اجتماعی فعالیت می‌کند، مراجعه کنید. شماره تماس وکیل بیمه تامین اجتماعی: 02166381825

وظایف وکیل بیمه تامین اجتماعی چیست؟

وظایف وکیل بیمه تامین اجتماعی - دادگر 724

علاوه بر سازمان تامین اجتماعی، کارفرماها نیز در قبال کارکنان خود دارای تعهداتی هستند که سرپیچی از آنها می‌تواند مجازات یا جریمه‌هایی در پی داشته باشد. بنابراین وکیل بیمه تامین اجتماعی علاوه بر این که باید از تامین اجتماعی حق موکل خود را بگیرد، باید آماده احقاق حقوق کارگر و کارفرما و به اصطلاح وکیل دعاوی کارگر و کارفرما نیز باشد.

با این حال این دعوی به دلیل امنیت شغلی موکل پیچیدگی‌های بسیاری دارد. برای شکایت از کارفرما یا سازمان تامین اجتماعی بهتر است از یک وکیل تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کمک بگیرید که قواعد این کار را به خوبی می‌داند.

علاوه بر این وکیل تامین اجتماعی می‌تواند با مشاوره خود امکان احقاق حق راحت‌تر موکل را فراهم کند. به عنوان مثال بسیاری از پرونده‌ها وجود دارند که بدون ارجاع به دیوان عدالت اداری حل و فصل شده‌اند؛ در این شرایط وکیل با تنظیم نامه و طی کردن مسیر حقوقی مناسب توانسته حق موکل خود را دریافت کند.

انواع بیمه تامین اجتماعی

مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ممکن است در زمینه‌های مختلف و به بیمه‌های مختلفی مربوط باشد. انواع این بیمه‌ها با درصد حقی بیمه متفاوتی وابسته به شرایط هر فرد ارائه می‌شوند که همین نیز می‌تواند به یک مسئله حقوقی تبدیل گردد. در ادامه متداول‌ترین بیمه‌هایی که مد نظر وکیل بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد آشنا می‌شویم:

  • بیمه خویش فرمایی (مشاغل آزاد یا صاحبان حرفه)
  • بیمه اجباری (کارفرما)
  • بیمه عمر
  • بیمه بیکاری
  • بیمه دانشجویی
  • بیمه حوادث و بیماری‌ها
  • بیمه بارداری
  • بیمه زنان خانه دار
  • بیمه درمانی و تکمیلی
  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه از کار افتادگی
  • بیمه غرامت دستمزد

برای شکایت از سازمان تامین اجتماعی و احقاق حق از در هر یک از این بیمه‌ها، می‌بایست به دیوان عدالت اداری که وظیفه رسیدگی به شکایت مردم علیه واحدهای دولتی است مراجعه کنید. با این حال بهره مندی دیوان عدالت از و اینکه شما می‌خواهید از یک سازمان دولتی شکایت کنید،‌ شما مستلزم می‌کند که نکات حقوقی بسیاری را بدانید. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل قبل از مراجعه با یک وکیل متخصص بیمه مشورت کنید.

وکیل بیمه تامین اجتماعی در چه زمینه‌هایی به ما کمک می‌کند؟

وکیل بیمه تامین اجتماعی در چه زمینه هایی به فرد کمک می کند؟ - دادگر 724

محاسبات مربوط به بیمه تامین اجتماعی به دلیل به میان آمدن تعداد روزها، ماه‌ها، سال‌ها، مبالغ پرداختی، نوع بیمه، دستمزد،‌مدارک پزشکی و … بسیار پیچیده خواهد بود. در بسیاری از موارد حتی ممکن است خود شما اشتباه کنید و در مشورت با وکیل بیمه تامین اجتماعی راه بهتری برای به دست آوردن حق خود پیدا کنید. اما در موارد بسیاری ممکن است کارفرما و کارمند یا بیمه شده و سازمان تامین اجتماعی به مشکل بخورند. در چنین شرایطی وکیل بیمه تامین اجتماعی می‌تواند به منظور اعتراض و مشاوره به شما کمک کند.

وکیل بیمه تامین اجتماعی وابسته به نوع بیمه و مشکلی که برای شما به وجود آمده است،‌ خدمات خود را ارائه می‌کند. به این منظور توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه شوید:

بیمه بیکاری

 زمانی که برای بیمه بیکاری ثبت نام می‌کنید، با پرداخت ماهانه حق بیمه انتظار دارید که در آینده خدماتی را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنید. این سازمان ممکن است بر اساس برخی ادعاها از ارائه این خدمات خودداری کند؛ در این شرایط وکیل می‌تواند به شما ثابت کند که شرایط مذکور در قرارداد را دارید و باید مشمول خدمات شوید.

بیمه بازنشستگی

اختلافات در مورد زمان بازنشستگی، مبلغ پرداخت و حتی دریافت بیمه بازنشستگان فوت شده زیاد است. وکیل در این شرایط با جمع آوری و ارائه مدارک مورد نیاز به شما کمک می‌کند طبق مقررات مستمری بازنشستگی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنید؛ همچنین در صورتی که این سازمان در تعداد پرداختی‌های حق بیمه اشتباه کند،‌ وکیل می‌تواند درستی کلام شما را به اثبات برساند.

مرخصی بارداری

مرخصی می‌تواند بر بیمه تاثیر گذاشته و شما را دچار مشکل کند؛ اما طبق قانون مرخصی بارداری و زایمان برای بانوان در نظر گرفته شده است که می‌تواند این دوره را به طور کامل پوشش دهد. در صورتی که اداره خاصی یا سازمان بیمه این نوع از مرخصی را به رسمیت نشناسد، وکیل بیمه تامین اجتماعی در این زمینه به فرد کمک می‌کند.

مدت زمان پرداخت حق بیمه

می‌توان گفت که متداول‌ترین اختلاف در بیمه تامین اجتماعی،‌مربوط به تعیین مدت زمان پرداخت حق بیمه است. در این شرایط وکیل می‌بایست با توجه به قوانین در زمان گذشته و اکنون، بیشترین مدت زمان پرداخت حق بیمه را به اثبات برساند.

بیمه کارگری

سازمان تامین اجتماعی در شرایط مختلف مثل کارگری موظف است حق بیمه کمتری را از بیمه شدگان دریافت کند؛ اما در موقعیت‌های مختلف ممکن است این سازمان از ارائه خدمات خودداری کرده و یا هزینه بیمه را افزایش دهد. در چنین شرایطی وکیل بیمه تامین اجتماعی می‌تواند با اسناد و مدارک موجود، صلاحیت و شرایط شما را تایید کرده و بیمه شما را باز گرداند.

ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین وکیل بیمه تامین اجتماعی تهران

بهترین وکیل بیمه تامین اجتماعی در تهران - دادگر724

برای اینکه بتوانید بهترین وکیل را در شهر تهران انتخاب کنید، قبل از هر چیزی باید بدانید که وکیل باید در این زمینه متخصص باشد. در واقع هر کدام از وکلای پایه یک در یک زمینه تخصصی تجربه و علم بیشتری دارند و به همین دلیل وکیل بیمه می‌بایست به روندهای اداری مسلط باشد. وکیل بیمه تامین اجتماعی ویژگی‌های دیگری نیز دارد که شامل:

علم و اطلاعات بالا

وکیل می‌بایست به طور کلی از روندهای حقوقی و قانونی آگاهی بالایی داشته و نسبت به اطلاعات روز تسلط داشته باشد؛ چرا که ممکن است با تغییر مقررات و روندهای حقوقی، مسیر جدیدی برای احقاق حق شما به وجود بیاید.

فن بیان قوی

به طور کلی یک وکیل دادگستری باید با استفاده از فن بیان قوی خود تا از موکل به خوبی دفاع کند. در بسیاری از دعاوی ممکن است طرف مقابل از یک وکیل خبره برای دفاع استفاده کند و وکیل شما نیز باید بتواند از این نظر با او رقابت داشته باشد؛ چرا که در چنین دعاوی، طرف مقابل شما یک سازمان عریض و طویل یا یک شرکت معتبر خواهد بود.

صبر و حوصله

وکیل بیمه تامین اجتماعی باید با صبر و حوصله مشکل را متوجه شده و اطلاعات مربوط به آن را از منابع مختلف به دست آورد.

تجربه

وکیل باید در این زمینه تجربه کافی داشته و در دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری سابقه خوبی داشته باشد. در این شرایط حتی آشنا بودن وکیل با فضای مد نظر به نفع شما تمام خواهد شد.

هزینه گرفتن وکیل بیمه تامین اجتماعی

بسیاری از متقاضیان زمانی که قصد گرفتن وکیل دارند،‌ ممکن است تصور کنند به هزینه زیادی برای این کار احتیاج دارند. قبل از هر چیز باید بگوییم که ارزش احقاق حق شما در سازمان تامین اجتماعی معمولا بالاست و دستمزد وکیل معمولا در مقابل آن رقم بالایی نیست؛ چرا که رسیدن به حقوقتان می‌تواند شما را تا آخر عمر از مزایای بیمه‌ای مثل بازنشستگی، بیکاری،‌ عمر، از کار افتادگی و … بهره مند کند.

هزینه گرفتن وکیل بیمه تامین اجتماعی به خدمات مورد نظر بستگی دارد؛ به عنوان مثال ممکن است کل مسئله شما با یک مشاوره حل شود که قطعا هزینه کمتری دارد. بنابراین اگر مشکل شما به سادگی حل شود هزینه کمتری نیز خواهد داشت. 

مشاوره با وکیل تامین اجتماعی گروه مشاوران نوین

گروه مشاوران نوین تهران مجموعه‌ای از بهترین وکلا و حقوقدانان است که با تسلط بر موضوعات مختلف می‌توانند خدمات حقوقی را در هر زمینه‌ای به شما عزیزان ارائه کنند. شما می‌توانید از طریق سایت ما با وکلای حرفه‌ای در این زمینه ارتباط برقرار کنید و در صورت لزوم از مشاوره بیمه تامین اجتماعی رایگان بهره مند شوید.

سوالات متداول

بیمه تامین اجتماعی به چند نوع تقسیم می‌شود؟

بیمه تامین اجتماعی به صورت کلی به دو نوع بیمه اجباری و بیمه خویش فرمایی تقسیم می‌شود. که این موارد در کنار موارد دیگر به صورت کامل در مقاله آورده شده است.

تامین اجتماعی چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

تامین اجتماعی مواردی مانند بیماری، از کار افتادگی، حوادث، باز نشستگی، بارداری و مرگ را پوشش می‌دهد.

4.5 از 5 - (2 رای)

19 دیدگاه در “وکیل بیمه تامین اجتماعی

  1. ریگی گفت:

    عالی و کامل

  2. نرگس گفت:

    مشاوره شما به صورت تلفنی رایگانه ؟

    1. mirzaei گفت:

      سلام بله.

    2. مهدی گفت:

      سلام من رای اداره کار و دادگاه دارم و ارایه دادم به سازمان تامین اجتماعی که کارفرما رو مجبور کنن به پرداختی ورد شدن سابقه بیمه من،ولی سازمان هیچ حرکتی نمیکنه و هیچ فشاری به کارفرما برای اجرای حکم انجام نمیده،میگن تا خود کارفرما نیاد بدهیش رو پرداخت نکنه ما هم کاری نمیتونیم بکینم

      1. فاطمه اسدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        سازمان بعد ازینکه فیش صادر کرد جزو بدهی کارفرما میشه ، تامین اجتماعی نمیتونه اجبار به پرداخت کنه

  3. رضا گفت:

    سلام. من توی ۹ سال تو جاهای مختلف کار کردم ولی نمیدونم بیمه بودم یا چه جوری بود. حالا چه کار باید کنم?

    1. mirzaei گفت:

      سلام. شما باید سابقه بیمه خودتون رو از طریق سایت تامین اجتماعی یا با استفاده از کد دستوری (#۱۴۲۰*۴*) بگیرید. اگر هم نمی تونید با مرکز ما تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.
      02166381825
      02166841241

      1. ابراهیم امیدی گفت:

        سلام
        من سال 81و82و83پیش یک پیمانکار کار میکردم که بیمه من ناقص رد شده مثلاً دو ماه رد شده دو ماه رد نشده مدارک فقط استشهاد دارم فیش حقوقی قرارداد ندارم فقط همون موقع برای سنوات ازش شکایت کردم پانصد هزار بابت سنوات بهم تعلق گرفت آیا من میتوانم خلأ بیمه خودم پرداخت کنم ممنون از راهنمایی شما

        1. فاطمه اسدی گفت:

          سلام وقت بخیر شما با همون مدارک استشهاد و رای قبلی شکایت جدیدی علیه ایشون مبنی بر پرداخت حق بیمه معوقه ثبت کنید

  4. مهدیا گفت:

    سلام. من ده ماه سابقه کار توی یک شرکت رو دارم‌ و بعد از ده ماه تعدیل نیرو کردن. من الان اینجا ده ماه سابقه کار دارم ولی قبل این دوسال و نیم سابقه دارم. میخوام بدونم بیمه بیکاری بهم تعلق می گیره؟

    1. mirzaei گفت:

      سلام بله تعلق می گیره. ولی حتما تا یک ماه قبل از اخراج باید درخواستتون رو ثبت کنید. اگه هم قرارداد کار و نامه عدم نیاز دارید درخواست بیمه بیکاری ثبت کنید و اگر نداریدطرح شکایت بازگشت به کار کنید.

  5. فرمانفرما گفت:

    با درود
    در مورد انتقال خدمت سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی ، همانطور که قانونگذار این موضوع رو لحاظ کرده، برای شخص من جای سوال هست که افرادی مانند بنده که خرید خدمت سربازی کرده‌اند و برای کشور خیلی بیشتر از فردی که سرباز بوده‌است خدمت کرده‌ایم و هیچ نوع منع قانونی وجود ندارد که خرید خدمت نمی‌تواند جزو سوابق بیمه لحاظ شود تکلیف چیست؟! فرض مثال بنده برای خرید خدمت در سال ۱۳۹۴ با توجه به مدرک تحصیلی و غیبت مبلغی حدود ۵۵میلیون تومان پرداخت کرده‌ام زمانیکه سکه یک میلیون تومان بود و دلار در بازار آزاد ۳۳۰۰ تومان بود بعبارتی من ۵۵ سکه به خزانه واریز کرده‌ام کدام سرباز رفته‌ای میتواند مدعی شود که خدمتش برابر این مبلغ بوده‌است، یعنی اکنون سکه ۳۲ میلیون و پانصد هزار تومان هست میشود یک‌میلیارد و هفتصد و هشتاد و هفت میلیون و پانصد هزار تومان. آیا واقعاً افرادی که در خدمت سربازی باری بر دوش کشور محسوب میشوند بودجه‌ای که صرف آنها میشود و حقوق نیز دریافت میکنند میتوانند از امثال بنده خدوم تر باشند.

    1. mirzaei گفت:

      سلام. خب شما سربازی نرفتید که بخواد جز سوابق حساب بشه. متوجه منظورتون نشدیم.

  6. نگار گفت:

    من خانم مجرد و تک فرزند هستم که با مادرم زندگی می کنم پدرم ۸ ماهی هست که به رحمت خدا رفتن.(پدر و مادرم ۲۰ سال هست که جدا شدن )من اقدام به دریافت حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی پدرم کردم (جز من وارثی ندارن)و ادرس خانه ایشان رو دادم برای اینکه بازرس بیاد ولی درخواستم رد شد چون گفتن که حتما باید محل زندگی خودتان باشد. من با مادرم زندگی می کنم ولی مادرم دوست ندارن که به محل زندگیش بیاین و از همسایه درباره ی این موضوع سوال کنند.من تمام شرایط دریافت مستمری رو دارم که خب از مدارک و نداشتن سابقه بیمه مشخصه میخواستم بپرسم ایا راهکاری قانونی هست که من درخواست بدم بدون حضور بازرس این مرحله رو پشت سر گذاشت؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. mirzaei گفت:

      سلام نه. طبق قانون جدید حتما باید برای برقراری مستمری بازرسی صورت گیرد.

  7. A گفت:

    سلام من پدر بزرگم بعد پدرم فوت شده یه داداش 13 ساله دارم ایا حقوق پدر بزرگم بعد مرگش به برادرم میرسه یا نه

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام خیر
      حقوق بازنشستگی متوفی به پسر و فرزندان پسر تعلق نمی‌گیرد

  8. مهدی گفت:

    سلام من رای اداره کار و دادگاه دارم و ارایه دادم به سازمان تامین اجتماعی که کارفرما رو مجبور کنن به پرداختی ورد شدن سابقه بیمه من،ولی سازمان هیچ حرکتی نمیکنه و هیچ فشاری به کارفرما برای اجرای حکم انجام نمیده،میگن تا خود کارفرما نیاد بدهیش رو پرداخت نکنه ما هم کاری نمیتونیم بکینم

    1. فاطمه اسدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سازمان بعد ازینکه فیش صادر کرد جزو بدهی کارفرما میشه ، تامین اجتماعی نمیتونه اجبار به پرداخت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *